خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط: آمریکا در حال آماده‌سازی طرحی برای مقابله با لبنان است

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۲۶۷

روزنامه الشرق الاوسط از آمادگی آمریکا برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای جهت توقف کمک‌های این کشور به لبنان در صورت ادامه سیطره حزب الله بر روند تصمیم‌گیری در بیروت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط، منابع آگاه در سفارت لبنان در واشنگتن اعلام کردند که آمریکا در حال آماده‌سازی پیش‌نویس قطعنامه‌ای جهت توقف کمک‌های این کشور به لبنان در صورت ادامه سیطره حزب الله بر روند تصمیم‌گیری در بیروت است.

این منابع گفتند: «تصویب چنین طرحی آسان نیست زیرا اعضای کنگره یک‌صدا نیستند و این طرح باید به کمیته روابط خارجی سنا ارائه شود تا پیش از این‌که برای بحث و رای‌گیری به مجمع عمومی ارائه شود، درباره آن توافق کنند. سپس روند طولانی‌تری را در پیش داشته و پس از سنا باید در مجلس نمایندگان مطرح شود و پیش از امضای رئیس‌جمهوری هر دو مجلس باید به آن رای دهند.»

این منابع تاکید کردند که موفقیت چنین طرحی و تصویب آن با توجه به موضع دولت آمریکا که معمولا از موضع دولت لبنان حمایت می‌کند و مبتنی بر این واقعیت بوده که حزب الله قدرتمند است و نمی‌توان سلاح را از دست آن خارج کرد، مستلزم زمان است.

الشرق الاوسط همچنین از قصد آمریکا برای تغیری کار و ماموریت نیروهای موقت بین‌المللی (یونیفل) در لبنان در مرزهای این کشور با اسرائیل با هدف تصمین ثبات و صلح در منطقه خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع ویژه اعلام کرد که واشنگتن برای تغییر اختیار نیروهای یونیفل در لبنان از طریق تغییر پایگاه‌های کاری، کاهش تعداد و نیز کاهش بودجه آن‌ها تلاش می‌کند.

این منابع افزودند که واشنگتن در پی پیشنهاد گسترش ماموریت این نیروها است تا شامل ورود به مواضع خصوصی برای تفتیش و جاسوسی از مراکز وابسته به حزب الله  با حمایت غرب و اروپا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز