خبرگزاری کار ایران

واکنش چین به اظهارات استرالیا درباره سازمان بهداشت جهانی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۹۴

سفارت چین در استرالیا اظهارات مقامات کانبرا مبنی بر این که دعوت اخیر مجمع جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات در مورد ویروس کرونا در حمایت از تلاش استرالیا برای بازنگری جهانی است را صرف یک شوخی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سفارت چین در استرالیا اظهارات مقامات کانبرا مبنی بر این که دعوت اخیر مجمع جهانی بهداشت برای انجام تحقیقات در مورد  ویروس کرونا در حمایت از تلاش استرالیا برای بازنگری جهانی است را صرف یک شوخی برشمرد.

سفارت چین در استرالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیش‌نویس تصمیم مجمع جهانی بهداشت درباره کووید-۱۹ با پشنهاد استرالیا برای بازنگری مستقل جهانی کاملا متفاوت است.»

وی افزود: «ادعای اینکه تصمیم مجمع جهانی بهداشت حمایت از دعوت استرالیا بوده صرف یک شوخی بیش نیست.»

همچنین رویترز شامگاه گذشته -دوشنبه- به سندی دست یافت که نشان می‌دهد که ۱۱۶ کشور عضو مجمع جهانی بهداشت از تصمیم اتحادیه اروپا و استرالیا برای انجام بازبینی مستقل درباره منشا ویروس کرونا حمایت می‌کنند که برای تصویب آن کافی است.

سفارت چین با انتشار بیانیه صریح از استرالیا به دلیل موضوعی که باعث ایجاد تنش در روابط دو کشور طی ماه گذشته شد، بهشدت انتقاد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز