خبرگزاری کار ایران

در چارچوب تدابیر مقابله با کرونا صورت گرفت؛

توافق نیم میلیارد یورویی آلمان و فرانسه بر سر بسته کمک‌های اروپایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۵۷۸

آلمان و فرانسه خواستار اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۵ میلیون دلار)‌ برای کمک به کشورهای اروپایی آسیب‌دیده از بحران همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، آلمان و فرانسه خواستار اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۵ میلیون دلار)‌ برای کمک به کشورهای اروپایی آسیب‌دیده از بحران همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه دوشنبه پس از یک گفت‌و‌گوی آنلاین اعلام کردند که این کمک مالی باید به صورت کمک بلاعوض در اختیار اعضای منطقه یورو قرار بگیرد.

مرکل پیش از این با اعطای کمک بلاعوض به کشورهای عضو منطقه یورو مخالفت کرده بود.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپاست که از یورو به عنوان پول مشترک استفاده می‌کنند.

به گفته ماکرون، این اقدام برای حفظ یک پارچگی منطقه یورو ضروری است.

مرکل هم گفت که کمیسیون اروپا باید مبلغ مورد نظر از بازارهای مالی قرض بگیرد و کشورهای عضو باید این بدهی را به تدریج از محل بودجه عمومی اتحادیه اروپا بازپرداخت کنند.

«اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا با استقبال از این توافق آن را منطبق با بزرگی چالش اقتصادی پیش روی اتحادیه اروپا دانست.

پیش از این پیش بینی شده بود که اقتصاد این اتحادیه در سال جاری به خاطر بحران همه گیری ویروس کرونا بین پنج تا ۱۲ درصد منقبض شود.

«کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا هم این توافق را «بلندپروازانه و هدفمند» عنوان کرده است.

نهایی شدن طرح رهبران آلمان و فرانسه به موافقت دیگر سران اتحادیه اروپا نیاز دارد.

«سباستین کورتز» صدراعظم اتریش گفته است که هر گونه کمکی به کشورهای عضو باید به صورت وام در اختیار آنها قرار بگیرد.

اما ایتالیا و اسپانیا که از کانون‌های عمده همه‌گیری ویروس کرونا در اروپا بوده اند، خواستار اعطای کمک‌های اتحادیه اروپا به کشورهای آسیب‌دیده به صورت بلاعوض هستند تا میزان بدهی این کشورها افزایش نیابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز