خبرگزاری کار ایران

افزایش نگرانی‌ها از شیوع خاموش بیماری کرونا در یمن

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۹۸

افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری در شهر جنوبی عدن از ابتدای ماه مه باعث نگرانی کارشناسان بهداشت و سازمان‌های بشردوستانه مبنی بر شیوع گسترده ویروس کرونا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، افزایش مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری در شهر جنوبی عدن از ابتدای ماه مه باعث نگرانی کارشناسان بهداشت و سازمان‌های بشردوستانه مبنی بر شیوع گسترده ویروس کرونا شده است.

اداره امور مدنی در عدن شنبه گذشته اعلام کرد که ده‌ها نفر بر اثر بیماری‌هایی جان خود را از دست داده‌اند که هنوز مشخص نیست آیا به بیماری کرونا مرتبط هستند یا خیر.

«سند جمیل» ، رئیس اداره صدور گواهی فوت گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸۰ نفر بر اثر بیماری‌های اپیدمی و تب شایع در عدن جان خود را از دست داده‌اند.»

وی تاکید کرد که این اداره معمولا فقط هفت گواهی فوت در روز صادر می‌کند، اما این آمار از هفت ماه مه به ۶۰۷ فوتی رسیده است.

«صدام الحیدری»، پزشک یکی از بیمارستان‌های شهر ۵۵۰ هزار نفری عدن نیز گفت که آمار مرگ‌و‌میر در هفته‌های اخیر هفت برابر افزایش یافته است.

شهر عدن سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا را اتخاذ نکرده و هیچ مرکز آزمایش و یا مکان قرنطینه برای بیماران وجود ندارد.

عملیات ضد‌عفونی در این شهر اجرا شده اما بیمارستان‌ها به دلیل کمبود تجهیزات، پذیرش بیماران با علائم مشابه کرونا را متوقف کردند این در حالی است که طبق گفته کارمندان بهداشت، پزشکان کار خود را به دلیل استرس و مرگ همکاران ترک کردند.

به گفته «یاسر الناصری»، مدیر بیمارستان خصوصی «الکوبی» با توجه به کاهش تعداد پزشکان و خانه‌نشینی آن‌ها به دنبال فوت دیگران، شمار بیماران از روزانه ۱۵۰ نفر به ۴۰۰ مورد افزایش یافته است.

النصاری هشدار داد که هیچ توجهی به بحران بهداشتی عدن نمی‌شود، زیرا درگیری‌ها عمق فاجعه را بیشتر کرده است.

یمن تا به امروز ۱۲۴ مورد ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرده که ۱۹ مورد از آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز