خبرگزاری کار ایران

دیوان محاسبات آمریکا:

اخراج ترکیه از برنامه جنگنده اف-۳۵ احتمال کاهش تولید را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۲۹

دیوان محاسبات آمریکا درباره احتمال افزایش خطرهای ناشی از اخراج ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های اف- ۳۵ برای تولید هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان محاسبات آمریکا هشدار داد که کنار زدن ترکیه از برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ خطرها برای تولید و عرضه در این کشور را افزایش می‌دهد.

در گزارش این دیوان درباره واردات قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ آمده است: «حذف ترکیه از این برنامه در پی نگرانی از اقدام آنکارا به خرید تجهیزات دفاعی از روسیه در ژوئیه گذشته خطرها در زمینه تولید را افزایش خواهد داد.»

در این گزارش با اشاره به اینکه بیشتر آزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده برای سال ۲۰۱۹ انجام شده، تاکید کرد که بخشی از این برنامه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به مدت ۹ ماه به تاخیر افتاده است.

این دیوان بر احتمال تعویق تولید کامل جنگنده‌ها به ماه مارس آینده بر اثر تاخیر ایجاد شده تاکید کرده است.

این گزارش تاکید کرده است که سه هزار قطعه از ۱۰ هزار  قطعه مورد نیاز بدنه  بر اساس معیارهای طراحی شده تولید شده است و بیش از ۵۰۰ فروند هواپیما در باند فرودگاه، به اهداف قابل اطمینان و پایدار برنامه نرسیدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز