خبرگزاری کار ایران

ارائه لایحه تحریم چین در زمینه اپیدمی کرونا از سوی سناتورهای آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۱۶

سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را برای تحریم چین در زمینه اپیدمی کرونا ارائه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را برای تحریم چین در زمینه اپیدمی کرونا ارائه کردند. 

این لایحه به «دونالد ترامپ»،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم همکاری پکن در زمینه ارائه اطلاعات لازم در تحقیقات شیوع کرونا، چین را تحریم کند. 

«لیندزی گراهام»، «تام تیلیس»، «سیندی هاید-اسمیت»، «مایک براون»، «ریک اسکات»، «استیو دینس»، «تاد یانگ»، «جیم اینهوفه» و «راجر ویکر»،‌ سناتورهای آمریکایی این لایحه را ارائه کردند. 

در بیانیه این ۹ سناتور آمده است: «ترامپ این اجازه را خواهد داشت که شماری تحریم‌ها را بر چین اعمال کند از جمله در زمینه بلوکه کردن دارایی‌ها، ممنوعیت‌های مسافرتی، محدودیت‌های صدور ویزا و جلوگیری از ارائه وام از سوی مؤسسات مالی آمریکایی به تجارت‌های چینی و ممناعت از خرید سهام از سوی شرکت‌های این کشور در بازار آمریکا.»

این سناتورها عنوان کردند که بنا به این لایحه، ترامپ ۶۰ روز فرصت دارد تا مدارکی را در زمینه همکاری چین در تحقیقات منشا شیوع کرونا، به رهبری ایالات متحده، به کنگره ارائه دهد. 

در این بیانیه همچنین آمده است: «کاخ سفید همچنین باید در زمینه فعالیت بازار حیوانات وحشی در چین که خطری برای انسان است قرار دهد و در زمینه بازداشت معترضان هنگ کنگی در مدت اخیر نیز قانون‌گذاران آمریکایی را در جریان قرار دهد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز