خبرگزاری کار ایران

آغاز روند بررسی درخواست افشای اسناد مالی ترامپ در دیوان عالی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۹۷۲

دیوان عالی آمریکا بررسی این درخواست را آغاز کرده است که آیا رئیس‌جمهوری این کشور اجازه دارد سوابق مالی خود را محرمانه نگه دارد یا باید آنها را علنی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، دیوان عالی آمریکا بررسی این درخواست را آغاز کرده است که آیا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور اجازه دارد سوابق مالی خود را محرمانه نگه دارد یا باید آنها را علنی کند.

ترامپ از انتشار اسنادی که می‌تواند جزییات دارایی‌ها و عملکرد مالی شرکت خانوادگی وی را روشن کند، خودداری کرده است.

دو کمیته مجلس نمایندگان کنگره و دادستان ها در نیویورک خواستار انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی و سایر اسناد مالی او شده‌اند.

وکلای شخصی ترامپ استدلال می‌کنند که وی تا زمانی که رئیس‌جمهوری است، از مصونیت کامل برخوردار است.

انتظار می‌رود دیوان عالی طی چند هفته رای خود را صادر کند. ترامپ برخلاف روسای جمهور دهه‌های اخیر از انتشار برگه‌های مالیاتی خود امتناع کرده است.

کارشناسان می‌گویند که حکم دیوان عالی می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای برای توانایی کنگره در زمینه اعمال نظارت بر فعالیت‌های رئیس‌جمهور و همچنین توانایی دادستان‌هایی که در مورد شخص اول کشور تحقیق می‌کنند، داشته باشد.

به دلیل اپیدمی ویروس کرونا ۹ قاضی دیوان عالی طی تماس از راه دور استدلال طرفین پرونده را شنیدند. دیوان عالی آمریکا هم اکنون متشکل از پنج قاضی محافظه کار - شامل دو قاضی منصوب ترامپ یعنی «نیل گورسچ» و «برت کاوانا» و چهار قاضی لیبرال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز