خبرگزاری کار ایران

واکنش تند ترکیه به بیانیه انتقاد آمیز ۵ کشور از نقش آنکارا در خاورمیانه و لیبی

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۴۰

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه شدید اللحنی به انتقاد ۵ کشور اروپایی منتقد از نقش آنکارا در خاورمیانه و لیبی پاسخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، وزارت خارجه ترکیه بیانیه مشترک کشورهای مصر، یونان، قبرس، فرانسه و امارات درباره شرق دریای مدیترانه و لیبی را متناقض و نمونه دورویی برشمرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه امده است: «بیانیه وزرای خارجه مصر، یونان، قبرس، فرانسه و امارات درباره دریای مدیترانه دلیلی بر دوگانگی معیارهای این کشورهاست».

این بیانیه در ادامه افزوده است: «ترکیه محاسبات این کشورها در سیاست‌های مخرب برای ثبات منطقه و حمایت از کودتاچیان را شکست داد».

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرده است: «دولت حاکم بر مصر به جای ورود به مذاکره با ترکیه، در راستای تامین منافع قدرت‌های خارجی ترجیح داد که عقب‌نشینی کرده و از حقوق مردم و منافع آن‌ها در دریای مدیترانه دفاع نکند. هیچ دلیلی غیر از دشمنی با ترکیه برای امارات وجود ندارد که در عین عدم ارتباط با دریای مدیترانه، خود را به عنوان بخشی از بیانیه کشورهای اروپایی نشان دهد.»

ترکیه ضمن درخوست از پنج کشور مذکور برای  رفتار عقلانی بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرده است که برقراری صلح در منطقه با تشکیل ائتلاف‌های شرورانه ممکن نیست بلکه نیازمند گفت‌و‌گو و همکاری شفاف و حقیقی است. 

کشورهای مصر، امارات، یونان، قبرس و فرانسه با انتشار بیانیه شدید اللحنی دخالت نظامی ترکیه در لیبی و تحرکات غیرقانونی در دریای مدیترانه را محکوم کردند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز