خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر خارجه دولت مستعفی به تشدید درگیری‌­ها در استان ابین

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۴۳۴

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن عملیات نظامی در استان ابین را توجیه کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد الحضرمی»، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز -سه‌شنبه- در سلسله توئیت­‌هایی عملیات نظامی در استان ابین را توجیه کرد.

الحضرمی مدعی شد: «مسئولیت ارتش دفاع از کشور و امنیت و سلامت آن و مقابله با سرکشان است. نهاد ارتش هر نوع اقدام لازم برای حمایت از کشور و مردم را اتخاذ خواهد کرد.»

الحضرمی نوشت: «شورای انتقالی به رد درخواست‌­های دولت مستعفی و ائتلاف بین‌المللی و شورای امینت و جامعه بین‌الملل برای لزوم بازگشت از اعلام خودمختاری اکتفا نکرده بلکه به بی‌ثبات کردن امنیت در منطقه سقطری و عملیات نظامی تحریک آمیز در استان ابین ادامه داده است.»

وی با هشدار به شورای انتقالی نسبت به عواقب ادامه سرکشی و عصیان از این شورا خواسته است از توافق ریاض تبعیت وآن را اجرایی و از اعلام خودمختاری عقب نشینی کند.

وزیر خارجه دولت مستعفی بر پایبندی به اجرای توافق ریاض به عنوان به اصطلاح نقشه راه امن تاکید کرد و خاطرنشان شد که عدم ادامه سرکشی شورای انتقالی مانع خونریزی می­‌شود.

وی در پایان نوشت: «دولت مستعفی بارها تلا کرد با تلاش­ها برای اجرای توافق ریض تعامل مثبت داشته باشد اما در مقابل با شورش و سرکشی شورای انتقالی و ادامه لجبازی توجیه ناپذیر آن مواجه شد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز