خبرگزاری کار ایران

در فرمانی توسط اشرف غنی صورت گرفت؛

تعیین هیاتی ۱۰ نفره برای بررسی جان باختن مهاجران افغان در مرز ایران

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۳۹

رئیس‌جمهوری افغانستان شامگاه جمعه هیاتی را برای بررسی برخی گزارش‌ها مبنی بر جان باختن شماری از مهاجران افغان در مرز ایران تعیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از هشت صبح، «محمداشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان در فرمانی برای بررسی جان باختن شماری از کارجویان افغان در مرز ایران، یک هیأت ۱۰ نفری را تعیین کرد.

ارگ ریاست جمهوری شامگاه جمعه با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد که این هیأت به ریاست «محمدحمید طهماسی» سرپرست فرماندهی نیروهای مسلح این کشور تعیین شده است تا گزارش‌های ادعایی درباره شکنجه و به رودخانه انداختن افغان‌ها از سوی مرزبانان ایرانی را به صورت همه‌جانبه بررسی کند.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، این هیأت متشکل از اعضای مجلس نمایندگان، وزارت‌های کشور، دفاع ملی، خارجه، مهاجرین و عودت‌کنندگان، ریاست امنیت ملی، مقام ولایت هرات، شورای ولایتی، فرمانده اردوی ۲۰۷ ظفر و لوای پنجم سرحدی است. ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرده است که این هیأت صلاحیت کامل را برای بررسی این رویداد دارد.

محمداشرف غنی به این هیأت ماموریت داده است تا با همکاری مقام ولایت هرات، ادعای شکنجه و غرق کردن کارجویان افغان در مرز ایران را به صورت دقیق و همه‌جانبه بررسی کند و گزارش اقدام‌های خود را هرچه سریع‌تر از طریق دفتر شورای امنیت ملی به ریاست جمهوری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز