خبرگزاری کار ایران

تاکید کارشناسان سازمان ملل بر حضور مزدوران خارجی در لیبی برای حمایت از خلیفه حفتر

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۰۳

در گزارش کارشناسان سازمان ملل بر وجود مزدورانی از گروه روسی «واگنر» و عناصر سوری که از دمشق برای حمایت از فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی به این کشور آمده‌اند، تاکید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، کارشناسان سازمان ملل تاکید کردند که مزدورانی از گروه روسی «واگنر» و نیز عناصر سوری برای حمایت از «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در این کشور حضور دارند.

کارشناسان بین المللی ناظر بر  ممنوعیت واردات اسلحه به لیبی اعلام کردند که روابط موجود بین گروه واگنر و حفتر که به دنبال تسلط بر طرابلس بوده با اختلافاتی روبرو است.

این گزارش کارشناسان به‌روزرسانی گزارش سالانه آن‌ها است که در دسامبر گذشته منتشر شد که در آن عمدتا درباره حضور گروه‌های مسلح خارجی از چاد و سودان در این درگیری صحبت شده، اما اشاره‌ای به عناصر روسی نشده بود. 

این گزارش چنین نتیجه‌گیری کرده است که گروهی از کارشناسان از اکتبر ۲۰۱۸ حضور نظامیان ویژه گروه واگنر را رصد کرده است. 

در ادامه آمده است که تعداد این عناصر از  ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر فراتر نمی‌رود، اما گزارش مزبور تاکید می‌کند که این گروه از متخصصان قادر به انجام تحقیق مستقل درباره چگونگی استقرار آن‌ها نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز