خبرگزاری کار ایران

بیانه سفارت آمریکا در بغداد درباره رای اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۲۷۳

سفارت آمریکا در بغداد بیانیه‌­ای را درباره رای اعتماد پارلمان عراق به دولت جدید صادر و برای حمایت از آن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، سفارت آمریکا در بغداد امروز -پنج‌شنبه- بیانیه‌­ای را درباره رای اعتماد پارلمان عراق به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر جدید صادر کرد.

در این بیانیه اعلام آمده است: «سفارت آمریکا در بغداد موفقیت مردم عراق در تشکیل دولت را تبریک می‌­گوید.»

این بیانیه افزود: «از الکاظمی و مردم عراق برای مقابله با ویروس کرونا و پیروزی فراگیر بر داعش و تامین کمک­‌های انسانی و تحقق ثبات برای آوارگان و مناطق آزاد‌شده حمایت می‌­کنیم.»

در ادامه تاکید شده است: «دولت جدید عراق باید از هم اکنون تلاش سخت در اجرای اصلاحات مورد نیاز و پاسخ به نیازهای مردم را آغاز کند.»

سفارت آمریکا تبیین کرده است که گفت‌و‌گوی استراتژیک آینده با دولت عراق با هدف تاکید مجدد بر ارزش شراکت آمریکا و عراق برای هر دو کشور صورت می­‌گیرد.

در ادامه این بیانیه نیز آمده است: «مصطفی الکاظمی مژده برگزاری انتخابات زودهنگام و اراده برای تقویت نظام دموکراسی در عراق را به ما داده است. به همکاری با دولت جدید برای تقویت حاکمیت و کرامت و شکوفایی و امنیت مردم چشم دوخته­‌ایم.»

پارلمان عراق شامگاه گذشته به کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز