خبرگزاری کار ایران

درخواست تونس و فرانسه از شورای امینت برای توافق درباره پیش‌نویس طرح مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۲۹

تونس و فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند که برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه درباره پاندمی کرونا به توافق دست یابند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کشورهای تونس و فرانسه از شورای امینت سازمان ملل خواستند درباره پیش‌نویس قطعنامه برای پاندمی کرونا که هفته‌هاست به دلیل مانع تراشی چین و آمریکا در حال بررسی و مذاکره است به توافق دست یابد. 

«قیس القبطنی»، سفیر تونس در سازمان ملل گفت: «این یک لحظه حقیقی برای سازمان ملل است که با سخت‌ترین بحران سازمان از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.»

وی در ادامه پس از برگزاری نشست شورا افزود: «تونس با هماهنگی تنگاتنگ فرانسه به طور جدی برای حصول توافق نهایی و همه‌جانبه بین طرف‌های موجود تلاش و با هدف حل موضوع به روح توافق بین اعضای شورا تکیه می‌کند.»

دیپلمات‌ها تاکید کردند که این نشست نتیجه فوری برای تعیین زمان تصویب قطعنامه به دنبال نداشت و یکی از دیپلمات‌ها تصریح کرد که مواضع چین و آمریکا تغییر نکرده است. 

این پیش‌نویس به تقویت همکاری بین‌المللی و حمایت از ابتکار «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل در ۲۳ مارس برای توقف جنگ در کشورهای درگیر به منظور تسهیل روند مبارزه با بیماری کرونا تصریح می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز