خبرگزاری کار ایران

سئول گزارش داد:

کاهش ۲۰ درصدی صادرات کره شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۵۳۳

در سال ۲۰۲۰ تجارت خارجی کره شمالی با توجه به بحران اقتصادی جهانی ناشی از بیماری کرونا، کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، سازمان تجارت خارجی کره جنوبی گزارش داده است که صادرات کره شمالی بیست و ۹ دهم درصد کاهش یافته و به دنبال تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده در سال ۲۰۱۷ به ۲۶۱ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس همین منبع، شاخص‌های واردات کره شمالی با رشد ۱۵ و شش دهم درصدی به دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار رسیده است و چین در جایگاه شریک اصلی اقتصادی کره، حجم و ۹۵ و ۲ دهم درصدی از کل تجارت را به خود اختصاص داده است.

سازمان تجاری مذکور خاطرنشان می‌کند که سال گذشته ساعت به میزان ۱۸ و هشت دهم درصد و فروسیلیسون (شمش آهن و سیلیکون) به میزان ۱۱ و سه دهم درصد و کلاه گیس به میزان ۱۱ و دو دهم درصد بخش اصلی صادرات کره شمالی بوده‌اند. صادرات ذغال سنگ، سنگ آهن، پارچه و غذاهای دریایی که مهم‌ترین کالاهای صادراتی برای این کشور پیش از اعمال تحریم‌ها بود، به دلیل محدودیت‌های فعلی تقریبا به صفر رسیده است.

طبق پیش‌بینی این سازمان، در سال ۲۰۲۰ تجارت خارجی کره شمالی با توجه به بحران اقتصادی جهانی ناشی از بیماری کرونا، کاهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز