خبرگزاری کار ایران

طرح عراق برای خرید سامانه‌های دفاعی روسیه

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۹۳

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که این کشور به دنبال تقویت توان نیروی هوایی خود با استفاده از سامانه‌های پیشرفته روسیه برای حمایت از حریم هوایی کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «محمد رضا آل حیدر»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که این کشور در نظر دارد برای محافظت از حریم هوایی خود در برابر هر گونه تجاوز خارجی سامانه موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کند. 

آل حیدر تاکید کرد: «در صورت عدم اقدام آمریکا برای ساخت سیستم دفاع هوایی، عراق سراغ خرید این سامانه روس می‌رود.»

وی افزود: «عراق به ساخت یک سامانه دفاع هوایی برای حمایت از آسمان و حاکمیت خود و جلوگیری از هر نوع نقض حریم هوایی کشور نیاز دارد.»

آل حیدر تبیین کرد که یک سیستم دفاعی ناکارآمد آمریکا و همچنین یک سیستم دفاعی روسی در عراق وجود دارد که فقط بیست کیلومتر برد دارد و آن هم ناکارآمد است.

وی در ادامه گفت که کمیسیون امنیت و دفاع برای افزایش روحیه نیروهای امنیتی و پیگیری نیازهای آن‌ها با مقامات اجرایی و همچنین تامین مالی مورد نیاز  در بودجه و ارائه مشاوره به ویژه در زمینه اطلاعات از طریق میزبانی فرماندهان امنیتی و پیگیری واقعیت میدانی با آن‌ها ، نقش نظارتی و قانونی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز