خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان خبر داد؛

لغو تدریجی محدودیت‌های کرونا در ترکیه از ۱۰ روز دیگر

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۹۴۲

رئیس‌جمهوری ترکیه از لغو تدریجی محدودیت‌های کرونا در این کشور از میانه ماه می خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که دولت محدودیت‌های کرونا را از حدود ۱۰ روز دیگر به طور تدریجی لغو خواهد کرد.

ترکیه از چند هفته گذشته در ۳۱ شهر این کشور از جمله استانبول و آنکارا شرایط منع آمد و شد در روزهای پایان هفته برقرار کرده است.

آن طور که اردوغان گفته از روز دهم ماه می، افراد بالای ۶۵ سال تنها به ترک خانه در محدوده‌ای که پیاده بتوانند تردد کنند مجاز خواهند بود و قوانین مشابهی هم برای کودکان در نظر گرفته شده است.

مراکز خرید، آرایشگاه‌ها و برخی از دیگر کسب و کارها از ۱۱ ماه می بازگشایی خواهند شد اما دانشگاه‌ها از میانه ماه ژوئن، یعنی حدود ۴۰ روز دیگر باز خواهند شد.

با این حال، اردوغان تهدید کرده که چنانچه مردم قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نکنند، ممکن است محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری وضع شود.

وی تاکید کرد: «عادی‌سازی به معنای بازگشت به شرایط زندگی در ماه مارس و پیش از شروع شیوع کرونا نیست.»

بنابر گزارش وزارت بهداشت ترکیه تاکنون سه هزار و ۴۶۱ نفر در این کشور به علت ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ ناشی از آن جان باخته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز