خبرگزاری کار ایران

روزنامه لوموند گزارش داد؛

شیوع کرونا به پیشتازی آمریکا در عرصه بین‌الملل پایان داد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۸۹۲

شماری از روزنامه‌نگاران صاحب‌نام روزنامه لوموند معتقدند که شیوع ویروس کرونا به نظام جهانی فعلی و پیشتازی ایالات متحده در عرصه بین‌الملل که پس از جنگ جهانی دوم آغازیدن گرفت پایان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، شماری از روزنامه‌نگاران صاحب‌نام روزنامه لوموند معتقدند که شیوع ویروس کرونا به نظام جهانی فعلی و پیشتازی ایالات متحده در عرصه بین‌الملل که پس از جنگ جهانی دوم آغازیدن گرفت پایان می‌دهد. 

در مقاله‌ای که امروز -‌یکشنبه- در این روزنامه منتشر شده آمده است که ظهور چین نقشی مهم در بر هم زدن نظم فعلی جهان ایفا کرده است. نویسندگان این مقاله معتقدند که آمریکا دیگر همچو قرن بیستم نقشی اصلی و محوری در جهان نخواهد داشت. 

این نویسندگان استدلال کردند که توانایی آمریکا در زمینه رهبری جهان در پی شیوع ویروس کرونا متزلزل شده و این نکته که ایالات متحده بیشترین آسیب را از اپیدمی فعلی دیده نشان می‌دهد که این مدعا دیگر معنایی ندارد. 

روزنامه لوموند در ادامه گزارش داد که اپیدمی کرونا به وحدت اتحادیه اروپا نیز ضربه سختی زده است و این بولک حتی نتوانست از کشورهایی چون ایتالیا که بیشترین آسیب را در این میانه دیدند، حمایت کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز