خبرگزاری کار ایران

عبدالمجید تبون:

در مسیر تلاش‌های الجزایر برای حل بحران لیببی کارشکنی شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۶۷

رئیس‌جمهوری الجزایر تاکید کرد این کشور به راهکار بحران لیبی و آغاز عملیات سیاسی نزدیک شده بود، اما برخی گروه‌ها با تسویه حساب‌های سیاسی مانع‌تراشی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهوری الجزایر اعلام کرد که این کشور به راهکار بحران لیبی و آغاز عملیات سیاسی در این راستا نزدیک شده بود، اما کارشکنی برخی گروه‌های سیاسی مانع از تحقق آن شد.

تبون بدون اشاره به گروه مشخصی گفت: «برخی گروه‌ها تلاش‌های الجزایر را مختل کردند، زیرا معتقد بودند که این تلا‌ش‌ها به موفقیت دیپلماسی کشور و ظهور کارآمد آن در منطقه منجر خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «حتی شکست تعیین رمطان لعمامره به عنوان فرستاده سازمان ملل در امور لیبی متاثر از همین موضوع بوده است، زیرا تجربه او بدون تردید در حل بحران لیبی نقش بسزایی ایفا می‌کرد.»

تبون درباره دیدگاه کشور برای حل بحران لیبی گفت: «ما پیشنهاد تشکیل شورای عالی را دادیم که احزاب را گرد هم آورد و دولتی از آن به وجود آید که با آغاز عملیات سیاسی موافقت باشد.»

وی تاکید کرد که همه گروه‌ها و قبایل لیبی راهکار الجزایر را پذیرفتند. 

تبون افزود: «بدون مشارکت الجزایر در لیبی هیچ تلاشی وجود نخواهد داشت ... این موضوع به چندین مقام و فرستاده کشورهای مختلف ابلاغ شده است، ما درگاهی برای حل بحران داریم و بر مشروعیت مردمی تاکید می‌کنیم. ما طمع‌های سیاسی نداریم.»

وی گفت: «الجزایر لیبی را رها نخواهیم کرد... ما در ماه رمضان هستیم و برادران ما در حال جنگ هستند و هیچ کس برای مقابله با ویروس کرونا تلاشی نمی‌کند. وضعیت بسیار اسف‌بار است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز