خبرگزاری کار ایران

مرگ یک سرباز فرانسوی در مالی

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۴۳

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه از درگذشت یکی از سربازان این کشور که ۲۳ آوریل در عملیات علیه گروه‌های تروریستی در مالی زخمی شده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه از درگذشت یکی از سربازان این کشور که ۲۳ آوریل در عملیات علیه گروه‌های تروریستی در مالی زخمی شده بود، خبر داد.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «بریگادیر دمیترو مارتینیو، سرباز ارتش که در ۲۳ آوریل در جریان عملیات علیه گروه‌های مسلح تروریستی در مالی زخمی شد، درگذشت.»

در این بیانیه با تجلیل از شجاعت نظامیان فرانسه در منطقه ساحلی آمده است: «مارتینیو در انفجار بمبی دست‌ساز زخمی شده بود.»

ریاست ستاد ارتش‌های فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای جداگانه توضیح داد: «یک کامیون نفتکش متعلق به نیروی برخان، مستقر در منطقه ساحل، در تاریخ ۲۳ آوریل مورد اصابت انفجار یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و راننده و مسئول این ابزار مجروح شدند.» 

 دو نظامی در ۲۴ آوریل به فرانسه منتقل شدند اما دمیترو مارتینیو در اول ماه می در بیمرستان نظامی کلامار درگذشت. 

بر این اساس شمار نظامیان فرانسوی  که از زمان دخالت فرانسه در سال ۲۰۱۳ در عملیات سروال در منطقه ساحل کشته شده‌اند، به ۴۲ نفر می‌رسد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز