خبرگزاری کار ایران

واشنگتن خطاب به نتانیاهو: الحاق اراضی مشروط به تشکیل دولت فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۰۲

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن به نخست‌وزیر اسرائیل ابلاغ کرده است که دادن چراغ سبز برای الحاق اراضی فلسطین مشروط به پذیرش طرح صلح از سوی تل‌آویو است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، کانال ۱۳ اسرائیل اعلام کرد که کاخ سفید در صورت موافقت اسرائیل با تشکیل دولت فلسطین، با موضوع الحاق اراضی فلسطینی موافقت خواهد کرد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند: «ما برای به رسمیت شناخت موضوع الحاق اراضی به عنوان گامی بزرگ که طی آن اسرائیل با انجام مذاکره با فلسطینی‌ها بر اساس طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت خواهد کرد، آماده هستیم.... الحاق باید بخشی از تشکیل دولت فلسطین بر اساس شرایط محدود و چارچوب تعیین‌شده و کمک مالی گسترده باشد». 

دولت آمریکا منتظر تشکیل دولت جدید در اسرائیل است و «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ، هفته گذشته با «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی- سفید تلفنی گفت‌وگو کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل تاکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از تشکیل دولت به صورت رسمی با طرح ترامپ موافقت کند و این اقدام مورد قبول گانتز نیز باشد، زیرا واشنگتن معتقد است که هر گونه تحرک درباره مسئله فلسطین به ویژه در زمینه الحاق اراضی باید با موافقت گسترده صورت گیرد و این تصمیم در قالب یک دولت کوچک اتخاذ نشود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز