خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی شورای امنیت نسبت به تحولات جنوب یمن

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۷۱

شورای امنیت سازمان ملل نسبت به اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب در عدن و برخی استان­‌های جنوبی یمن به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌­ای نسبت به تحولات جنوب یمن و اعلام خود مختاری شورای انتقالی جنوبی در عدن و دیگر استان­‌های جنوب کشور به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه بر پایبندی اعضای شورای امنیت به وحدت یمن و حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید شده است.

همزمان، دولت مستعفی از این موضع شورای امنیت استقبال کرده و وزارت خارجه آن با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «از بیانیه شورای امنیت در ابراز نگرانی شدید نسبت به اعلام به اصطلاح خودمختاری شورای انتقالی جنوب و تاکید آن برای پایبندی جامعه بین‌الملل به وحدت یمن و حاکمیت و استقلال آن استقبال می‌­کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «همچنین از مواضع عربستان سعودی و همه بیانیه­‌های صادر شده از سوی کشورهای دوست و نهادهای بین‌المللی که به وضوح بر لزوم بازگشت اوضاع در عدن به حالت قبل و لغو هر نوع اقدام مخالف با توافق ریاض تاکید کرده‌­اند، استقبال می­‌کنیم».

وزارت خارجه دولت مستعفی بر لزوم تسلیم شدن شورای انتقالی، پایان دادن به سرکشی مسلحانه خود، لغو اعلام غیر قانونی خودمختاری، بازگشت به توافق ریاض و لغو هر نوع اقدامی که موجب تعطیلی مؤسسه‌های عدن شده تاکید کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز