خبرگزاری کار ایران

آژانس تحقیقاتی کره جنوبی:

رهبر کره شمالی ممکن است خواهرش را به عنوان جانشین خود تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۶۹

آژانس تحقیقات وابسته به انجمن ملی کره جنوبی اعلام کرد که رهبر کره شمالی احتمالا خواهرش را به عنوان جانشین خود منصوب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، آژانس تحقیقات قانونی وابسته به انجمن ملی کره جنوبی امروز -چهارشنبه- در بحبوحه شایعه‌­هایی مبنی بر وخامت حال «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی، اعلام کرد که وی احتمالا «کیم یو-جونگ»، خواهرش را به عنوان جانشین خود منصوب کند.

این آژانس امروز با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که انتخاب مجدد کیم یو-جونگ، معاون اول رئیس کیمته مرکزی حزب کارگر به عنوان عضو نامزد دفتر سیاسی در نشست این حزب ممکن است حاکمیت خانواده کیم را که «سلسله باکدو» نامیده می‌­شود، تقویت کند.

این آزانس تحقیقاتی توضیح داد که فعالیت­‌های کیم یو-جونگ از آغاز سال جاری مانند اعلام مذاکرات با کره جنوبی و آمریکا به‌مثابه یک نقش مرکزی برای وی در حزب به شمار می­‌رود.

این آژانس با این وجود گزارش داد که سختی­‌هایی درباره جانشینی خواهر کیم وجود دارد و فرماندهی این کشور در حال زمینه‌سازی برای جانشینی کیم بو-جونگ بوده که هنوز عضو نامزد دفتر سیاسی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که این اقدام مستلزم اقدام رسمی پس از حضور کیم جونگ‌اون در محافل رسمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز