خبرگزاری کار ایران

اظهارات رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی درباره عملیات ترور

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۵۶۲

رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان موضع این کشور را در قبال عملیات ترور افشا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ترکی الفیصل»، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان موضع این کشور را در قبال عملیات ترور افشا کرد. 

وی گفت: «رویکرد عربستان سعودی به طور کل پیروی از دین اسلام است، بنا بر این، تجاوز یا کشتن انسان موضوعی مشخص است و سیستم اطلاعاتی و حیطه اختیارات آن اجازه ترور هیچ فردی را در جهان نمی‌دهد.» 

فیصل افزود: «نقش دستگاه اطلاعات صرفا جمع‌آوری معلومات، جذب منابع و رساندن آن به مسئولان ذی‌ربط است.» 

وی در ادامه گفت: «ملک فهد تمایل شدیدی به اقناع مخالفان سعودی مقیم خارج برای بازگشت به کشور داشت که وزارت کشور، نمایندگان پادشاه و اطلاعات کل، این وظیفه را انجام می‌دادند و این تلاش‌ در بازگشت آنان به کشور نتیجه‌بخش بود.»

فیصل تاکید کرد که برای تاسیس سیستم اطلاعات کل تلاش کرده و هنگامی‌که به عنوان رئیس این دستگاه منصوب شده درخواست مجوزهایی برای تاسیس این دستگاه کرده و فقط یک برگه دریافت کرد.

وی گفت که سیستم اطلاعاتی را تاسیس کرد که پاکدستی و جلوگیری از اعمال نفوذ از ویژگی‌های آن بود.

فیصل تاکید کرد که وی اقدام به لغو کارت‌های افراد منتسب به دستگاه اطلاعات کرده تا مانع سؤاستفاده شخصی از آن‌ها شود. 

ترکی الفیصل بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۱ رئیس دستگاه اطلاعات عربستان بوده و سپس به عنوان سفیر این کشور در بریتانیا و آمریکا فعالیت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز