خبرگزاری کار ایران

یکی از رهبران جریان صدر عراق:

نسبت به برخی اسامی پیشنهادی مصطفی الکاظمی برای کابینه معترض هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۱۰۶

یکی از اعضای جریان صدر عراق اعلام کرد که ائتلاف سائرون نسبت به برخی از اسامی پیشنهادی نخست وزیر مکلف برای تشکیل کابینه اعتراض دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغدادالیوم، «حاکم الزاملی» یکی از رهبران جریان صدر عراق  اعلام کرد که ائتلاف سائرون نسبت به برخی از اسامی پیشنهادی نخست وزیر مکلف برای تشکیل کابینه اعتراض دارد.

وی در این زمینه گفت: «از آنجایی که تمام گروه­‌های سیاسی از انتخاب مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر مکلف حمایت کرده بودند، انتظار داشتیم دولت او طی چند روز پس از مکلف شدن تشکیل شود، اما الکاظمی وارد همان اختلافی شد که محمد توفیق علاوی» نامزد پیشین نخست‌وزیری با گروه­‌های شیعه داشت.»

الزاملی افزود: «الکاظمی ماموریت آسانی ندارد و هفته پیش رو برای او تعیین‌کننده است که یا کابینه را تشکیل دهد یا آنکه در صورت اصرار برخی گروه‌ها برای دریافت پست از ادامه کار و ماموریت نخست‌وزیری انصراف دهد. اگر گفت‌و‌گوهای او به بن‌بست برسد، احتمالا نفر چهارم برای تشکیل دولت مکلف خواهد شد.»

وی با اشاره به اینکه ائتلاف سائرون به برخی اسامی برخی وزرای پیشنهادی الکاظمی اعتراض دارد، گفت: «برخی از این افراد، نماینده گروه‌های کوچک هستند و سه نفر از آن‌ها مورد حمایت ائتلاف النصر و دو نفر از جریان حکمت. همچنین ما نسبت به نامزدی مجدد وزیر کنونی امور مالی که کُردها بر آن اصرار دارند معترض هستیم.»

این عضو ائتلاف سائرون اضافه کرد: «شرایط در عراق به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام پیش نخواهد رفت. این یک واقعیت است و تقریبا در مورد آن بین تمام گروه‌های سیاسی اتفاق نظر وجود دارد.»

وی در پایان گفت: «ما به تمام سه نخست‌وزیر مکلف اعم از محمد علاوی، عدنان الزرفی و مصطفی الکاظمی ابلاغ کردیم که نامزدی را معرفی نمی‌کنیم و حق تعیین وزرا را به خود آن‌ها دادیم، به شرط آن‌که صلاحیت لازم را داشته باشند. چرا که عراق نیازمند افراد شایسته برای اداره مرحله مهم کنونی است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز