خبرگزاری کار ایران

تحرک شورای امنیت برای تصویب نخستین قطعنامه در جریان مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۴۹۸

شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده اولین پیش‌نویس قطعنامه در مورد بحران کووید-۱۹ را پس از گذشت یک ماه از اختلافات آمریکا، چین و روسیه تصویب می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده و پس از گذشت یک ماه از اختلافات آمریکا، روسیه و چین، اولین پیش‌نویس قطعنامه در مورد بحران کووید-۱۹ را تصویب می‌کند.

یکی از سفیران سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه صبرش  در برابر سکوت شرم‌آور شورای امنیت در مواجهه با بدترین بحران جهانی از زمان جنگ جهانی دوم به نقل از گاندی تصریح کرد که تأخیر به خودی خود ممکن است «عملی خشونت آمیز» باشد.

شورای امنیت تا کنون فقط یک‌بار برای بررسی بحران کرونا از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه داده است.

پیش‌نویس فعلی که پیشنهاد مشترک فرانسه و تونس است، به تقویت هماهنگی بین همه کشورها و توقف اعمال خصمانه و نیز برقراری آتش‌بس انسانی در کشورهای درگیر جنگ دعوت می‌کند.

این طرح همچنین خواستار حمایت از تلاش‌های «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و تعداد فراوانی از آژانس‌های این نهاد است که برای مهار پیامدهای مخرب سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا مبارزه می‌کنند.

احتمالا متن این پیش‌نویس پیش از ارائه برای رای‌گیری در زمانی که هنوز تعیین نشده ویرایش و اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز