خبرگزاری کار ایران

زلمای خلیل زاد:

توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان یک فرصت تاریخی به افغانستان داده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۰۸۱

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، از اعلامیه اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر کاهش خشونت از سوی طالبان، حل بحران از سوی رهبران و مبادله زندانیان میان حکومت و این شبه‌نظامیان استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، از اعلامیه اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مبنی بر کاهش خشونت از سوی طالبان، حل بحران از سوی رهبران و مبادله زندانیان میان حکومت و این شبه‌نظامیان استقبال کرد.

وی در پیامی توئیتری گفت که بیانیه ناتو نیاز به استقرار آتش‌بس در افغانستان را تکرار کرده تا به مدیریت شیوع ویروس کرونا کمک شود و از طالبان خواسته تا خشونت را کاهش دهند و نیز حکومت افغانستان بحران سیاسی را پایان بخشد.

نماینده ویژه آمریکا اضافه کرده که ناتو همچنان خواهان اقدامات سریع‌تر تمام جناح ها برای رهایی زندانیان شده است.

خلیل‌زاد در ادامه عنوان کرد: «جلو رفتن یا ماندن افغانستان در جنگ، فقر و بیماری، بستگی به این دارد که جناح‌ها با چه فوریت و چه نیتی به این اقدامات می‌پردازند.»

در ادامه پیام خلیل‌زاد آمده است: «توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان یک فرصت تاریخی به افغانستان داده است. ایالات متحده و متحدانش، در حقیقت جامعه جهانی، از رهبران افغان می‌خواهند تا کشور و مردم‌شان را در اولویت قرار دهند.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز