خبرگزاری کار ایران

فرماندار نیویورک:

ترامپ بسیار دیرهنگام دست به اعمال محدودیت‌های مسافرتی زد

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۳۳

فرماندار نیویورک گفت که تحقیقات انجام‌شده نشان از آن دارد که ویروس کرونا نه از چین بلکه از طریق اروپا وارد این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «اندرو کومو»، فرماندار نیویورک روز گذشته -‌جمعه- گفت که تحقیقات انجام‌شده نشان از آن دارد که ویروس کرونا نه از چین بلکه از طریق اروپا وارد این کشور شد. وی افزود که این امر نشان از آن دارد که محدودیت‌های مسافرتی اعمال‌شده از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، بسیار دیر اجرایی شدند. 

وی گفت که بنا به تحقیقات دانشگاه نورث‌ایست، ‌ممکن است بیش از ۱۰ هزار تن از ساکنان نیویورک پیش از اعلام نخستین مورد رسمی ابتلا در تاریخ اول مارس، با این بیماری در ارتباط قرار گرفته باشند. کومو گفت که به باور او منبع انتقال این ویروس به آمریکا احتمالا ایتالیا بوده است. 

فرماندار نیویورک گفت که ترامپ در تاریخ دوم فوریه دستور ممنوعیت ورود مسافران از چین را داد، یعنی بیش از یک ماه پس از انتشار گزارش‌ها درباره وجود یک ویروس مرگ‌بار در شهر وووهان. کومو گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در همان ماه نیز تصمیم به ممنوعیت سفر از اروپا به این کشور را گرفت، زمانی که کرونا به‌طور گسترده در ایالات متحده منتشر شده بود. 

کومو گفت: «ما در جلویی را با توقف مسافرت از چین بستیم. اما در پشتی را باز نگه داشتیم،‌ چراکه زمانی اقدام به بستن مرزها با چین کردیم که این ویروس دیگر از چین خارج شده بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز