خبرگزاری کار ایران

رای الیوم بررسی کرد:

منشأ گمانه‌زنی رسانه‌های آمریکا درباره وضعیت جسمی رهبر کره‌شمالی چیست؟/ کیم، کابوس وحشتناک ترامپ

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۲۱۱

گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت وضعیت جسمانی رهبر کره‌شمالی و مرگ وی بیش از آنکه واقعیت‌ها را منعکس کند، بیانگر آرزوهای رئیس‌جمهوری آمریکاست.

به گزارش ایلنا، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود نوشت:
اعلام رسمی کاخ سفید مبنی بر اینکه از نزدیک وضعیت «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی را که این روزها اخباری از وخامت حال وی به دنبال عمل جراحی قلب منتشر شده است، پی‌گیری می‌کند، بیانگر آن است که وی یعنی کیم کابوسی برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت اوست و آنها امیدوار هستند که قضا و قدر آنچه را که در تحقق آن ناکام ماندند، یعنی مرگ وی رقم زند.
ترامپ دو بار با رهبر کره‌شمالی دیدار کرد، ابتدا در سنگاپور و بار دوم در هانوی، پایتخت ویتنام که البته هیچ یک به امتیاز واحدی دست نیافتند، تا جایی که مطبوعات آمریکا مقالاتی طنزآمیز منتشر کرده و نوشتند که کیم، ترامپ را فریب داده و وی را مایه تمسخر قرار داده است.
درست دو هفته پیش رهبر کره‌شمالی در حال نظارت بر پرتاب موشک‌های دریایی میان‌برد در پاسخ به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره‌جنوبی و تاکید بر اینکه وی همچنان به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی ادامه می‌دهد، ظاهر شد. حال، پس از این آزمایش موشکی، رسانه‌‌های آمریکایی گزارش‌هایی را درباره وضعیت وخیم سلامتی و حتی مرگ و گزینه‌های جانشینی او از جمله خواهر کوچک‌ترش که از وی به عنوان «زن آهنین» یاد می شود، منتشر کردند.
دلیل همه این شایعه پراکنی‌ها و خوانش‌های نادرست، عدم حضور رهبر کره‌شمالی در مراسم جشن «کیم ایل سونگ»، پدربزرگش و بنیانگذار کره‌شمالی است که البته نادیده گرفتن این شایعه‌ها و عدم توجه به آنها از سوی مقام‌های پیونگ یانگ به این موضوع دامن زده است.
کیم جونگ اون ۳۶ سال سن دارد و به عنوان سیگاری شیطانی توصیف می‌شود، او حداقل روزانه ۱۶ ساعت کار می‌کند، اما گمانه‌زنی درباره اینکه وی بعد از جراحی قلب درگذشته، بیش از آنکه واقعیت‌ها را منعکس کند، بیانگر آرزوهای ترامپ است.
 بنابراین باید این پرسش را مطرح کرد که محافل آمریکایی چگونه از این عمل جراحی اطلاع پیدا کرده‌اند، حال آنکه همه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا قبل از دو نشست کیم با ترامپ نتوانستند اهداف و مقاصد وی را بشناسند به گونه‌ای که رئیس‌جمهوری آمریکا به مضحکه‌ای تبدیل شد و آخرین جلسه در هانوی را با عصبانیت ترک کرد ، بدون اینکه پس از ۱۳ ساعت پرواز استراحتی کرده باشد. 
ما نیز مانند هرفرد دیگری هیچ اطلاعاتی درباره سلامتی رهبر کره شمالی نداریم و اعتقادی هم نداریم که هواپیمای جاسوسی که توسط سرویس¬های اطلاعاتی آمریکا بر فراز منطقه مرزی «جیوانجی» در کره جنوبی پرتاب شده است، در ماموریت خود نیز موفق خواهد بود.
همه آنچه که ما می‌دانیم این است که این رهبر باهوش و زیرک که دو بار ترامپ را فریب داد، خار دردناکی در گلوی رئیس جمهور آمریکا و مایه نگرانی و تهدیدی برای کشور او خواهد بود، زیرا اون بازدارندگی هسته‌ای و موشکی را محقق کرده و کره‌شمالی را نیز با وجود تحریم به یک قدرت هسته‌ای تبدیل کرده که از تهدیدهای آمریکا بیمی ندارد. پس باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز