خبرگزاری کار ایران

فوربس بررسی کرد:

موفقیت چشمگیر رهبران زن جهان در مدیریت بحران کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۲۰

نشریه فوربس با انتشار گزارشی به موفقیت رهبران زن در مدیریت بحران کرونا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینرنتی عربی 21، نشریه فوربس با انتشار گزارشی اعلام کرد که رهبران زن در جهان توانستند به‌خوبی اپیدمی کرونا را در کشورهایشان مهار کنند.

این نشریه نوشت: «مخرج مشترک کشورهایی چون ایسلند، تایوان، آلمان، نیوزیلند، فنلاند و دانمارک در بحبوحه اپیدمی کرونا نشان می‌دهد که کارآیی رهبران زن هنگام بحران بالاتر است.»

در ادامه این مقاله آمده است: «بسیاری ادعا می‌کنند که این کشورها، کوچک و یا جزیره‌ای هستند. اما آلمان که رهبری آن برعهده آنگلا مرکل بوده کشوری است بزرگ. از سوی دیگر، بریتانیا یک جزیره است، ‌اما کارنامه عمل این دو کشور درست معکوس است. این رهبران زن آموزه‌های جذابی برای جایگزینی قدرت به ما آموختند. از این رهبران چه آموختیم:

۱- حقیقت

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان خیلی زود و البته با آرامش مردم این کشور را از شیوع یک اپیدمی خطرناک آگاه کرد. آلمان از مرحله انکار و خشم و فریب عبور کرد و شمار قربانیان این کشور در مقایسه با همسایگان اروپایی آن بسیار کمتر بوده است. شاخص‌های موجود از کاهش نسبی محدودیت‌ها در آلمان در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

۲- اراده

«تسای اینگ ون»، رئیس‌جمهوری تایوان از جمله رهبرانی بود که خیلی زود و به‌هنگام به مقابله با مشکل ناشی از ویروس کرونا پرداخت و به محض ظهور نخستین نشانه‌های وجود بیماری، ۱۲۴ اقدام جدی را برای پیشگیری از شیوع ویروس اتخاذ کرد، بدون اینکه مجبور به تعطیلی کشور شود. این در حالی است که این کشور در حال حاضر ۱۰ میلیون ماسک برای آمریکا و اروپا ارسال کرده است. 

همچنین «جاسیندا آردرن»، نخست‌وزیر نیوزیلند نیز طی تصمیمی زودهنگام کشور را تعطیل و قرنطینه افرادی را که وارد این کشور می‌شوند، اجباری کرد. نیوزیلند با چنین تدبیر و اراده‌ای از تندباد کرونا عبور کرد و فقط چهار قربانی ناشی از اپیدمی کرونا را ثبت کرد. 

۳- تکنولوژی

در حالی‌که بسیاری از کشورها آزمایش‌ کرونا را فقط به افرادی که دارای نشانه‌های بیماری بودند، محدود کردند، ایسلند به ریاست «کاتریین یاکوبسدوتیر»، آزمایش کرونا را برای همه شهروندان رایگان اعلام کرد. 

ایسلند نسبت به تعداد ساکنانش پنج برابر کره جنوبی آزمایش کرونا انجام داد و با راه‌اندازی سیستم ردیابی، ناگزیر به تعطیلی کشور و حتی مدارس نشد.

«سانا مایرن»، نخست‌وزیر فنلاند و کم سن و سال‌ترین رهبر جهان نیز با درک درستی از وضعیت بحران، از همه فعالان شبکه‌های اجتماعی خواست درباره اپیدمی کرونا اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی کنند. 

۴- عشق

«ارنا سولبرگ»، نخست‌وزیر نروژ  با ارائه ایده خلاقانه‌ای با کودکان به صورت مستقیم از تلویزیون صحبت کرد. وی برای کودکان توضیح داد که احساس ترس در این برهه قابل‌قبول است.

می‌توانید این رهبران را با رهبران قدرتمند مرد در جهان مقایسه کنید، مردانی چون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بسیاری دیگر که از بحران موجود برای تسریع در دیکتاتوری و سرزنش دیگران سؤاستفاده کردند. 

با این وجود، بسیاری از سازما‌ن‌ها و نهاد‌‌های سیاسی هنوز تلاش می‌کنند تا زنان را در صورت تمایل به رهبری یا موفقیت به رفتار و عمل مانند مردان سوق دهند، اما باید گفت که این رهبران زن الگوی خوب و شایسته‌ای برای مردانی بوده که  به دنبال موفقیت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز