خبرگزاری کار ایران

اذعان معمار تحریم‌های ایران به تاثیر محدودیت‌ها بر ارائه کمک‌های بشردوستانه

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۲۲۰

در حالی که مقام‌های دولت آمریکا طی چند وقت اخیر مدعی معاف بودن کمک‌های بشردوستانه از تحریم‌ها علیه ایران هستند، معمار این تحریم‌ها به تاثیر این محدودیت‌ها بر ارائه کمک به ایران اذعان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از لس آنجلس تایمز، «ریچارد نفیو» که از وی به عنوان معمار تحریم‌ها علیه ایران یاد می‌شود با رد ادعای برخی مقام‌های آمریکایی مبنی بر معاف بودن ارسال کمک‌های بشردوستانه از این محدودیت‌ها، تصریح کرد که این قوانین می‌تواند برای ناقضان تحریم‌ها پیامدهای سنگینی به دنبال داشته باشد.

نفیو افزود که این قوانین بسیار پیچیده هستند و چنین تعاملاتی می‌تواند هزینه‌های سنگینی به دنبال داشته باشد.

وی در این‌باره تصریح کرد: «این قوانین پیچیده هستند. خطر تعامل در چنین تجارت‌هایی بسیار بالاست».

نفیو افزود که هزینه این اقدام می‌تواند بسیار بالا باشد در حالی که سود آن بسیار اندک و جزئی است.

سخنان معمار تحریم‌های ایران در حالی بیان می‌شود که در پی شیوع کرونا و افزایش انتقادهای جهانی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به مانعی جدی در مقابله با این بحران تبدیل شده است، مقام‌‌های آمریکایی بارها مدعی شده بودند که ارسال کمک‌های بشردوستانه مشمول تحریم‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز