خبرگزاری کار ایران

حسان دیاب:

لبنان سکوت در برابر تجاوزهای مکرر اسرائیل را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۷۰۱

نخست‌وزیر لبنان در استقبال از فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان تاکید کرد که کشورش هرگز سکوت در برابر تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان از «استفانو دیل کول»، فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان و با حضور «زینه عکر»، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور اسقبال و درباره تحولات جاری و عملکردد این سازمان در لبنان و اقدامات لازم در زمینه مقابله با ویروس کرونا بحث و گفت‌‌و‌گو کرد.

دیبا در این دیدار دیل کول را در جریان شکایت لبنان از اقدام اسرائیل به نقض مکررحریم هوایی لبنان به دبیر کلی سازمان ملل و شورای امنیت قرار داد.

وی تاکید کرد که باید با کمک شورای امنیت سازمان ملل به نقض‌­های صورت گرفته توسط اسرائیل پایان داده شود.

دیاب همچنین از دعوت «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل برای توقف جنگ در سراسر جهان و تمرکز بر مقابله با اپیدمی کرونا اعلام حمایت کرد.

وی در ادامه افزود: «نقض حریم هوایی لبنان از سوی جنگنده­‌های اسرائیل و شلیک موشک از آسمان کشورنه تنها نقض آشکار و محکوم شده علیه حاکیمت لبنان است بلکه تمسخر و تحقیر درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری‌های مسلحانه، حملات هوایی و تقویت تلاش‌ها برای مقابله با اپیدمی کروناست.»

وی با تاکید بر اینکه لبنان سکوت در برابر تجاوزگری‌­های مکرر اسرائیل را نمی‌­پذیرد، از سازمان ملل خواست که با همه ابزارهای موجود چنین رفتار تجاوزگرانه اسرائیل را رسوا کند.

دیاب گفت که هرگز نمی­‌پذیرد که این نقض آشکار صرف یک عدد در سازمان ملل ثبت شود و جامعه جهانی از آن چشم‌پوشی کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز