خبرگزاری کار ایران

فارین پالسی گزارش داد:

نرخ بیکاری آمریکا را به لبه پرتگاه خواهد برد

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۲۱۴

مجله فارین پالسی در گزارشی بر موضوع تشدید بیکاری و از دست دادن مشاغل بی‌شمار در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا تمکرکز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی عربی ۲۱، مجله فارین پالسی در گزارشی بر موضوع تشدید بیکاری و از دست دادن مشاغل بی‌شمار در آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا تمکرکز کرد.

در این گزارش آمده است: «ویروس کرونا موجب تغییر بسیار بزرگی در زندگی اقتصادی در سراسر اروپا و آمریکا شده است و در حقیقت، غرب شاهد سقوط  مصرف به دلیل کاهش شدید خرید مردم است و این امر، خود حیات بسیاری از شرکت‌ها را تهدید می‌کند که به تبع، منجر به فروپاشی ناگهانی و بی‌سابقه تقاضا برای نیروی کار شد، زیرا آمریکا با افزایش چشمگیر نرخ بیکاری روبرو شده است.»

فارین پالسی در ادامه افزود: «بسیاری از کشورهای اروپایی برای کاهش تاثیر بحران کرونا بر بازارهای کار با استفاده از سیستمی که ابتدا در آلمان و اتریش ایجاد شده به نام "کار کوتاه مدت" تلاش کردند. در اصل، این سیستم شامل کاهش تعداد ساعات کار کارمندان شرکت برای انعکاس کاهش تقاضا است، اما کاهش دستمزد آن‌ها بسیار کمتر از کاهش ساعات کاری است، زیرا دفتر مرکزی کار این کشور را تامین مالی می‌کند.»

در این مقاله همچنین آمده است: «بسیاری بهبود اقتصادی سریع آلمان از بحران مالی بین سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ را به برنامه کوتاه‌مدت کار نسبت می‌دهند. در نتیجه ، نرخ بیکاری آلمان در مقایسه با کشورهای مشابه روند کندتری را داشت باعث شد که شرکت‌های آلمانی بتوانند کارگران ماهر را در اختیار داشته باشند. در مقابل، بیشتر کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلستان نیز در بحران فعلی به امید کاهش تاثیر بلندمدت بر اقتصادهای خود، به اشکال مختلف این رویکرد آلمان روی آورده‌اند.»

این مقاله تصریح کرد: «در مقابل، سنت کار کوتاه‌مدت در آمریکا وجود ندارد. هنگامی که تقاضای کار کاهش می‌یابد، تعداد کارگران به سرعت کاهش داشته تا وضعیت را منعکس کند‌، زیرا اخراج کارگران روشی ارزان و ساده برای شرکت‌های آمریکایی است. همچنین، مزایای بیکاری در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپای غربی کم است.

به طور معمول ، تنها درصد کمی از کارگران اروپایی تحت پوشش برنامه‌های کاری کوتاه‌مدت قرار می‌گیرند که شامل کارکنان تمام وقت شرکت‌های بزرگ و کارگران بخش‌های تولیدی می‌شود. اما این برنامه به سرعت در حال گسترش است، زیرا بحران فعلی شکاف قاره‌ای بر سر سیاست بازار کار باز کرده است.» 

این مقاله خاطرنشان کرد: «اگر کشورهای اروپایی در دوره بین ماه جولای تا سپتامبر شاهد بهبود سریع اقتصادی باشند، رویکردی که آ‌ن‌ها دنبال کرده‌اند، قابل‌توجیه است. از طرف دیگر، افزایش نرخ بیکاری در اروپا کمتر از آمریکا خواهد بود و شرکت‌ها کارگران ماهر بیشتری را حفظ خواهند کرد و وضعیت برای این شرکت‌ها مناسب خواهد بود تا بتوانند همچنان به سرعت تولید خود ادامه دهند، همانطور که شرکت‌های آلمانی در سال ۲۰۰۹ عمل کردند.

بر عکس، نرخ بیکاری در آمریکا بیشتر خواهد شد و خانواده‌ها آسیب‌های مالی بیشتری را متحمل می‌شوند. این امر باعث ورشکستگی بیشتر شرکت‌ها و افزایش فشار بر بخش مالی خواهد شد. اما اگر رکود اقتصادی  برای دوره طولانی‌تری ادامه یابد و سرعت بهبودی ضعیف باشد چه روی خواهد داد؟ این امر به راحتی اتفاق می‌افتد، اگر دولت‌ها مجبور به ادامه قرنطینه‌سازی برای مدت طولانی‌تر شوند و بعد از آن بتوانند این قرنطینه را مانند چین به تدریج لغو کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز