خبرگزاری کار ایران

اسناد منتشرشده فاش کرد؛

درخواست عراق از آمریکا برای به تاخیر انداختن استقرار سامانه پاتریوت

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۴۸۶

مقام‌های عراقی از ایالات متحده خواسته بودند تا استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های این کشور را به تاخیر بیندازد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اوراسیا دیلی، مقام‌های عراقی از ایالات متحده خواسته بودند تا استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های این کشور را به تاخیر بیندازد. 

بنا به نامه‌ای از «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق، به تاریخ دوم فوریه که به بیرون درز کرده است، وی از «مارک اسپر»، رئیس پنتاگون می‌خواهد که استقرار سامانه‌های دفاعی در پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به زمان دیگری موکول کند. 

پایگاه اینترنتی بلگریامیلیتاری نیز به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نخست‌وزیر مستعفی عراق در این نامه با اشاره به اهمیت روابط میان بغداد و واشنگتن بر مسئله استقرار این سامانه انگشت گذاشته است. 

در متن نامه عبدالمهدی آمده است: «مقام‌های عراقی می‌دانند که سامانه پاتریوت که آمریکا می‌خواهد در این کشور مستقر کند ماهیتی دفاعی دارد. با این حال، این اقدام بر کل منطقه تاثیر می‌گذارد. اگر سامانه پاتریوت در قالب برنامه‌ای تهاجمی به عراق منتقل شود، ‌در آن صورت ایران و گروه‌های شیعه مورد حمایتش هم سامانه‌های دفاعی خود را مستقر می‌کنند. این به افزایش تنش‌ها و تعارض‌ها در منطقه می‌انجامد و در نتیجه وضعیت از کنترل خارج می‌شود.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز