خبرگزاری کار ایران

طرح آمریکا برای تشکیل دولت انتقالی در ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۹۳

رئیس‌جمهوری آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌ها علیه ونزوئلا خواستار تشکیل دولت انتقالی متشکل از احزاب مخالف و شماری از اعضای حزب حاکم این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌ها علیه ونزوئلا خواستار تشکیل دولت انتقالی متشکل از احزاب مخالف و شماری از اعضای حزب حاکم این کشور شد. 

رویترز از سندی سخن به میان آورد که براساس آن «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا بنا بود «چارچوب انتقال دموکراتیک» برای ونزوئلا ارائه کند. در این مدرک «مسیر خروج تدریجی» از تحریم‌ها علیه دولت «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، ترسیم شده است. 

«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در این رابطه گفت: «حکوت ونزوئلا تحت فشارهای بسیاری قرار دارد که تاکنون سابقه نداشته است. چه‌بسا این فشار به به بحث‌هایی جدی در داخل بدنه حکومت بینجامد.»

وی گفت که این طرح را ترامپ به تایید رسانده است و از مادورو خواسته تا «کناره‌گیری» کرده و پارلمان این کشور «دولتی انتقالی را که مورد قبول همه طرف‌ها باشد تشکیل دهد.» آبرامز افزود که این دولت انتقالی همچنین بر انتخاباتی که زمان برگزاری آن اواخر سال ۲۰۲۰ تعیین شده نظارت خواهد کرد. 

آبرامز در ادامه گفت که این طرح خواستار تبعید مادورو نیست و حتی پیشنهاد می‌کند که وی می‌تواند «به‌طوری تئوریک» در انتخابات شرکت کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز