خبرگزاری کار ایران

عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با ایلنا:

آگاهی مردم، توطئه‌های دشمنان را نابود کرد/ آمریکا مسئول اصلی جنگ در یمن است/ کشوری آزاد را در نقشه جهانی ترسیم خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۲۲۳

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که مسیر راهکارهای سیاسی باز است و این کشورهای چهارجانبه هستند که مسیر آن را مسدود کرده‌اند، این کشورها به دنبال راهکارهای جزئی هستند تا اهداف خصمانه و استعمارگرانه خود را محقق کنند.

«علی القحوم» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در تشریح جنگ شش ساله ائتلاف متجاوز در یمن و دستاوردهای پایداری ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما در ششمین سال تجاوز ائتلاف متجاوز تاکید می‌کنیم که مسیر راهکارهای سیاسی باز است و البته این کشورهای چهارجانبه هستند که مسیر آن را مسدود کرده‌اند، این کشورها به دنبال راهکارهای جزئی هستند تا اهداف خصمانه و استعمارگرانه خود را محقق کنند.

قحوم گفت: بنابراین راهکار سیاسی منوط به توقف حمله، رفع محاصره و ورود به عملیات سیاسی انتقالی با نظارت سازمان ملل است اما رویکرد آمریکا و بریتانیا و عربستان و امارات برای استعمار مانع اصلی تحقق چنین راهکاری است. 

صحنه یمن نشان دهنده ادامه گمراهی و دشمنی ائتلاف متجاوز و تشدید تنش نظامی و نیز اعمال تحریم روز افزون اقتصادی است و ما نیز گزینه‌ای غیر از دفاع از حاکمیت و کرامت و سرزمین خود پیش رو نداریم.

وی تاکید کرد: ما همیشه موافق صلح و راهکارهای سیاسی بوده و هستیم اما مشکل موجود، داخلی نیست که اگر چنین بود ما تا کنون موفق به عبور از مشکلات شده بودیم بلکه باید بگوییم که مشکل پرونده یمن، خارجی است و هدف آن نیز کاملا روشن است، اشغال سرزمین ما و غارت ثروت‌هایمان  و تثبیت سلطه‌گری آمریکا. بنابراین آمریکاست که مانع اصلی بر سر تحقق راهکارها و مسدود شدن آنهاست زیرا این کشور در رأس حمله به یمن قرار دارد و مسئول اصلی جنگ است.

قحوم در ادامه گفت: در وهله نخست، سازمان ملل  مسئول رفع موانع و مشکلات در مسیر اجرای توافق است؛ درست زمانی که کشورهای متجاوز به دنبال مسدود کردن توافق و تأخیر در اجرای آن هستند، چنانکه داده‌های میدانی و شاخص‌های تنش نمود عینی نقض توافق و عدم پای بندی آنها به آتش‌بس است. حال آنکه ما همچنان مشتاق اجرای این توافق بوده و انعطاف‌‌پذیری‌های فراوان نشان داده و اقدام‌های یک‌جانبه در راستای گشایش مسیر اتخاذ کردیم.

وی تاکید کرد: پرونده اسرا در اولویت قرار دارد اما متاسفانه طرف مقابل تلاش می‌کند مانع این پرونده شود و آن را سیاست‌زده کند.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله گفت: هیچ اعتمادی به نگرش غربی‌ها وجود ندارد زیرا آنها با آمریکایی‌ها و رویکردهای آن در منطقه هم‌سو هستند و به همین دلیل منافع سیاسی بر جامعه بین‌المللی حاکم بوده و در نتیجه همه مواضع به نفع کشورهای تجاوزگر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در داخل کشور نیز عده‌ای سر سپرده از اشغالگران استقبال و در نتیجه، با کمک به سلطه آنها اهالی این مناطق را در کشور خود به افرادی بیگانه تبدیل کردند. جنوب یمن به صحنه اشغالگری عربستان و امارات تبدیل شده و این دو کشو همچنان بدترین و پست‌ترین شیوه‌ها را برای تسلیم مردم و محو هویت یمنی آنها به کار گرفته‌اند.

قحوم گفت: اکنون پس از گذشت پنج سال همه بهانه‌ها و عناوینی که دستاویز اشغالگران بود، برملا شده و آگاهی مردم و تحرک آنها علیه اشغالگران و جنگ‌افروزان، روز افزون است.

وی در ادامه افزود: کشورهای متجاوز هر چه را در توان داشتند از بمباران گسترده هوائی و بمب‌های ویرانگر گرفته تا جنگ روانی و محاصره زمینی و دریایی و هوایی و بدتر از همه تحریم اقتصادی و جذب عناصری از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش و مزدورانی از سودان و شرکت‌های جنایتکاری چون «بلک‌واتر» به کار گرفتند اما همه این توطئه‌ها و دسیسه‌ها در برابر آگاهی مردم یمن و درک آنها از حساسیت شرایط با شکست مواجه شد.

عضو شورای سیاسی انصار الله تاکید کرد که آمریکا و بریتانیا در توطئه شوم خود برای اشغال یمن ناکام ماندند و پایداری ملت، اختلافات درون ائتلاف متجاوز به ویژه بین عربستان و امارات و مزدوران داخلی آنها را نمایان کرد. البته همه این تجاوزگران و مزدوران ایادی امریکا هستند و فقط در چارچوب تعیین شده از سوی آن حرکت می‌کنند.

وی گفت: صحنه سیاسی در یمن در مسیری رو به جلو حرکت می‌کند و مردم یمن چشم‌داشتی به جامعه بین‌الملل منافق و نهادهای مدعی حقوق بشر که تسلیم منافع سیاسی هستند، ندارند. 

قحوم در پایان تاکید کرد: مبارزان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و ملت پایدار از کرامت و عزت کشور دفاع کرده و آینده جدید یمن را رها از هر گونه سلطه و استعمار و اشغال ترسیم و کشور را آزاد و مستقل در نقشه جهانی  ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز