خبرگزاری کار ایران

بازداشت یک فعال سعودی به دلیل پیام توئیتری ۷ سال پیش او

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۱۳

فعالان سعودی اعلام کردند که مقامات عربستان یک فعال مشهور را پس از تحریک یکی از وکلای برجسته علیه او با استفاده از توئیت‌های هفت سال پیش او بازداشت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه عربی ۲۱، فعالان سعودی اعلام کردند که «محمد الفوزان»، مشهور به «ابو نوره» به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز «عبدالرحمن اللاحم»، وکیل نزدیک به دستگاه قدرت علیه او بازداشت شد.

لاحم تصاویری از توئیت‌هایی را منتشر کرد که ابو نوره بیشتر آن‌ها را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرده و از سلطنت «عبدالله بن عبدالعزیز»، پادشاه پیشین عربستان، صریحا انتقاد کرده بود. 

لاحم تهدید کرد که تعدادی افراد مشهور و در راس آن‌ها ابونوره را تعقیب خواهد کرد و دو فعال دیگر «منصور الرقییه» و «ابو بجاد الهارف المطیری» نیز مورد پیگرد هستند.

همراهی مقامات با لاحم به بازداشت ابونوره متوقف نشده و دستوری مبنی بر منع مشاهیر از همراهی گروه‌های امنیتی در انجام ماموریت آنها صادر شده است. 

تاکنون هیچ واکنشی نسبت به خبر بازداشت ابونوره از سوی مقامات و یا خانواده او صادر نشده است. 

حساب کابری زندانیان عقیده اعلام کرد که مقامات سعودی چهار نفر را به دنبال انتشار ویدئوهایی از کرونا بازداشت کرده‌اند، از جمله «خالد الشهری» که نوشته بود: «کرونا عذاب الهی است.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز