خبرگزاری کار ایران

مسکو و دمشق هشدار دادند:

واشنگتن با سؤاستفاده از اپیدمی کرونا عناصر مسلح را تجهیز می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۶۳

روسیه و سوریه، آمریکا را به تلاش برای حمایت از عناصر مسلح به بهانه کمک­‌های انسانی تخصیص‌یافته به آوارگان در اردوگاه الرکبان در سایه شیوع ویروس کرونا متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، هیئت هماهنگی روسیه و سوریه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌­ای درخصوص تامین گروه‌های تروریستی در سوریه توسط آمریکا در قالب کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان، هشدار دادند.

این هیئت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا وقیحانه تلاش می‌­کند از شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا سؤاستفاده کرده و بر رهبری سازمان ملل با هدف وارد کردن منابع به اردوگاه الرکبان برای تغذیه عاصر مسلح وابسته به خود به بهانه ارائه ابزارهای مخصوص تشخیص مبتلایان فشار اعمال ­کند.»

در این بیانیه تاکید شده است: «اداره اردوگاه الرکبان با تلاش آمریکا حملات تبلیغاتی گسترده­‌ای را با هدف جلب توجه جامعه بین‌الملل به  وضعیت سخت عناصر مقیم این اردوگاه و لزوم ارائه کمک‌­های انسانی سریع برای پیشگیری از وقوع فاجعه انسانی راه انداخته است.»

بیانیه مذکور تاکید کرده است که مشکلات انسانی موجود در اردوگاه الرکبان واقع در نزدیکی مرزهای اردن نتیجه اشغالگری غیرقانونی آمریکا در این منطقه از سوریه است.

در این بیانیه آمده است که روسیه و جمهوری عربی سوریه تمام تلاش‌­های لازم را برای آزادی آوارگان اردوگاه الرکبان و تخلیه آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در اراضی وابسته به دولت سوریه به کار خواهند گرفت.

بیش از نیمی از آوارگان اردوگاه الرکبان در ماه­‌های اخیر در وضعیت فقر شدید به سر می‌­برند و دولت سوریه با حمایت روسیه گذرگاه‌­های انسانی را برای تشویق آوارگان به ورود به مناطق تحت کنترل دولت باز کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز