خبرگزاری کار ایران

گفت‌و‌گوی تلفنی قیس سعید و اسماعیل هنیه در سایه شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۴۶۳

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با رئیس‌جمهوری تونس گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری صفا، «قیس سعید»، رئیس‌جمهوری تونس روز گذشته -جمعه- با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس تلفنی برقرار و بر حمایت کشورش از مردم فلسطین در این شرایط حساس به ویژه برای مقابله با پیامدهای انسانی ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

سعید بر تمایل شدید خود به برقراری تماس تلفنی برای تاکید بر جایگاه فلسطین و ملتش نزد تونس تاکید کرد و گفت: «همه امکانات و ظرفیت‌های تونس در اختیار مردم برادر فلسطین قرار دارد.» 

وی تاکید کرد که به رغم شرایط و امکاناتی که در حال حاضر همه دارند، تونس حاضر است هر چه در اختیار دارد را برای مقابله با ویروس کرونا با مردم فلسطین تقسیم کند. 

سعید در ادامه افزود: «فلسطین و قدس تا زمان رهایی از اشغال صهیونیست‌ها همچنان مسئله محوری عرب باقی می‌ماند.»

هنیه نیز با ابراز قدردانی از تلاش تونس تاکید کرد: «این موضوع که از سوی تونس و ریاست و مردم این کشور بعید و دور از ذهن نیست، نشان‌دهنده جایگاه مسئله فلسطین در عقل و وجدان تونسی‌ها است.» 

وی با ارائه تصویری از اوضاع جاری در نوار غزه در سایه محاصره و پیامدهای شیوع ویروس کرونا و نیر همه مردم فلسطین در اردوگاه‌های الشتات و به طور خاص در اردوگاه‌های لبنان خواستار کمک‌های انسانی و پزشکی فوری تونس به نوار غزه و اردوگاه‌های آوارگان شد. 

هنیه همچنین وضعیت اسرای فلسطینی حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تشریح و خواستار ارسال نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مرتبط برای آزادی زندانیان و تامین وسایل لازم برای پیشگیری از ابتلای اسرا به ویروس کرونا شد. 

سعید وعده اتخاذ اقدامات لازم در این راستا و از جمله ارسال پیام به دبیر کل سازمان ملل را داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز