خبرگزاری کار ایران

ائتلاف بین المللی آموزش نیروهای عراقی را موقتا متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۷۷۹

ائتلاف بین المللی تصمیم گرفت که آموزش نیروهای عراقی را در سایه بحران شیوع ویروس کرونا به صورت موقت متوقف کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، ائتلاف بین المللی امروز -پنج‌شنبه- اعلام کرد که با توجه به بحران بهداشتی موجود و شیوع ویروس کرونا آموزش نیروهای عراقی را به صورت موقت متوقف می‌کند.

ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد که این تصمیم در راستای هماهنگی با دولت عراق اتخاذ شده است. 

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «فرانسه براساس این تصمیم، اعلام کرد نیروهای عملیات شمال، مستقر در عراق را تا اطلاع ثانوی خارج می‌کند.»

ائتلاف بین‌المللی افزوده است که عملیات بازگشت به کشور از امروز آغاز می‌شود و فعالیت صدها سرباز شرکت‌کننده در آموزش ارتش عراق و نیز نیروهای حمایت ملی مستقر در هیئت عملیات «اراده قاطع» در بغداد تعلیق خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، فرانسه همچنان در قبال سوریه متعهد است، زیرا جنگ علیه داعش ادامه دارد. فرانسه نیروهای خود را که به تاسیسات (عملیات اراده قاطع) در کویت و قطر وارد کرده و نیز نیروهای دریایی خود مستقر در سوریه را حفظ خواهد کرد. 

این کشور همچنین به مشارکت در ستون حمایت ادامه خواهد داد و نیروهای هوایی این کشور همه روزه از پایگاه هوایی در اردن و پایگاه هوایی ائتلاف در قطر پروازهایی را خواهند داشت.

براساس بیانیه مذکور، فعالیت‌های آموزشی ائتلاف با مساعد شدن شرایط از سر گرفته خواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز