خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان عراق:

پیامدهای کرونا و سقوط قیمت نفت پس از ۶ ماه ظاهر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۴۶۹

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از اظهارات غیرمسئولانه نسبت به وضعیت مالی عراق پس از سقوط قیمت جهانی نفت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، «کاطع الرکبی»، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز -چهارشنبه- از اظهارات غیرمسئولانه شماری از مقام‌های رسمی درباره وضعیت مالی عراق پس از سقوط قیمت نفت انتقاد کرد.

الرکابی گفت: «تعدادی از نمایندگان و تحلیلگران طی روزهای گذشته سلسله اظهارات غیرمسئولانه‌ای را مطرح کردند که شامل مبالغ بسیار اغراق آمیز ضرر مالی در عراق پس از سقوط قیمت جهانی نفت به ویژه در ارتباط با حقوق‌ها و دیگر امکانات مادی کشور است.»

وی در ادامه افزود: «عراق بخشی از منظومه اقتصاد جهانی است و سقوط قیمت نفت یک‌شبه باعث فروپاشی اقتصاد آن نمی‌شود، زیرا دولت و بانک مرکزی در شرایط اضطراری برای تامین نقدینگی لازم و پرداخت بدهی‌ها از جمله حقوق‌ها به سلسله اقداماتی دست خواهند زد.»

الرکابی تاکید کرد که خطر حقیقی نه‌تنها برای عراق بلکه برای اقتصاد کل جهان زمانی است که بحران مرکب از ظهور ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت به مدت ۶ ماه متوالی ادامه یابد.

وی تاکید کرد: «بحران کرونا پایان خواهد یافت و به محض پایان کرونا امور به حالت عادی باز خواهد گشت، زیرا اقتصاد جهان زنجیره‌ای متصل به هم است. بازار نفت نیز ناگزیر به چرخه طبیعی خود باز خواهد گشت، زیرا ماده محرک کارخانه‌ها و تاسیسات صنعتی است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز