خبرگزاری کار ایران

اشرف غنی: قطع کمک آمریکا تاثیری بر بخش‌‌های کلیدی افغانستان نمی‌گذارد/ عبدالله عبدالله: این کمک‌ها اهمیت خاصی برای مردم افغانستان دارد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۱۸۸

رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی‌ بر قطع کمک یک میلیارد دلاری به این کشور گفت که این امر تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی افغانستان نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی‌ بر قطع کمک یک میلیارد دلاری به این کشور گفت که این امر تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی افغانستان نخواهد داشت. 

غنی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با اطمینان می‌گویم که کاهش کمک ایالات متحده آمریکا تاثیر مستقیم بالای بخش‌های کلیدی ما نخواهد داشت. تلاش می‌کنیم این خلا را روش‌های ریاضتی و یافتن منابع بدیل پر کنیم.»

غنی افزود: «همان‌گونه که در اعلامیه ایالات متحده امریکا آمده است، آن‌ها هنوز این کمک‌ها را قطع نکرده بلکه مشروط ساخته‌اند. تلاش خواهیم کرد از راه گفتگو و مذاکره آنان را قانع کنیم.»

از سوی دیگر، «عبدالله عبدالله»، رقیب انتخاباتی غنی، در واکنش به خبر قطع کمک مالی آمریکا گفت که این کمک‌ها اهمیت خاصی برای مردم افغانستان دارد. 

وی گفت: «مایک پمپئو در شرایط بحران جهانی کرونا به افغانستان سفر کرد. از این اقدام ایشان استقبال و تشکر می‌کنیم. این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متاسفانه از این فرصت استفاده نشد.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز