خبرگزاری کار ایران

جوزپ بوررل:

ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا افزایش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۲۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «جوزپ بوررل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز -‌دوشنبه-  گفت این اتحادیه ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا را افزایش خواهد داد.

وی طی نشستی مطبوعاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت که این اتحادیه از درخواست ایران و ونزوئلا برای دریافت کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌کنند. او در همین رابطه از ارسال کالاهای ضروری به ارزش ۲۰ میلیون یورو به ایران و ونزوئلا خبر داد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه عنوان کرد: «مهم است که مبادلات تجاری در سطح همکاری‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی و دارویی صورت گیرد و متوقف نشود. اما این مسئله باید مورد تاکید قرار می‌گرفت، چون بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر در این زمینه همکاری کنند مشمول تحریم‌های آمریکا قرار خواهند گرفت.»

بوررل بار دیگر بر لزوم همکاری یکسان صندوق بین‌المللی پول با ایران و ونزوئلا مانند سایر کشورهای عضو این سازمان برای استفاده از تسهیلات سریع مالی درمبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز