خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست گزارش داد:‌

هشدار نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه ژانویه نسبت به شیوع «کرونا»

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۹۷۳

رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین شماری از قانون‌گذاران این کشور از احتمال شیوع ویروس «کرونا» خبر داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین شماری از قانون‌گذاران این کشور از احتمال شیوع ویروس «کرونا» خبر داشتند. این خبر را مقام‌های رسمی آمریکایی گزارش دادند. 

بنا به اظهارات این منابع آگاه، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی در ماه‌های ژانویه و فوریه از شیوع ویروس کرونا در سطحی جهانی خبر داده و نسبت به اپیدمی آن به‌صورت سری و محرمانه هشدار داده بودند، اما مقام‌های کاخ سفید توجهی به این گزارش‌ها نشان ندادند و آن را بی‌اهمیت خواندند. 

در گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی اشاره‌ای به این‌که کووید-۱۹ چه زمانی ممکن است به خاک آمریکا برسد نشده بود و همچنین توصیه‌ای هم در راستای مبارزه با این ویروس نداده بود. اما این گزارش با اشاره به شیوع این اپیدمی در چین عنوان کردند که پکن توانسته با شماری از اقدام‌های جلوی تخریب تمام‌وکمال از سوی این اپیدمی را بگیرد. 

در مجموع، در این گزارش به ویژگی‌های اولیه یک اپیدمی جهان‌شمول و اقدام‌هایی که دولت‌ها برای مهار آن باید اتخاذ کنند اشاره شده بود. 

با این حال، به‌رغم هشدارهای نهادهای اطلاعاتی، ترامپ توجهی به این تهدیدها نشان نداد و آن را کم‌اهمیت شمرد. قانون‌گذاران نیز چندان وقعی به این گزارش نشان ندادند. 

یک مقام آمریکایی که به نهادهای اطلاعاتی دسترسی دارد گفت که آژانس‌های اطلاعاتی «از ماه ژانویه راجع به این موضوع به مقام‌های کاخ سفید هشدار داده بودند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز