خبرگزاری کار ایران

پیامدهای تندباد کرونا بر اقتصاد جهان و پس‌لرزه‌­های احتمالی آن

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۸۷۸

اقتصاد جهان قبل از تندباد کرونا در حال گذار از مرحله‌­ای دشوار بود که در آن بسیاری از فعالیت‌­ها به تدریج رو به زوال بود. ناگهان ویروس کرونا کودتایی فوری کرد و تقریبا کشورها را در پرداخت بهای آن ناتوان خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه العرب، جهان درگیر پیامدهای فاجعه بار شیوع ویروس «کرونا» در همه ابعاد زندگی است. به مرور زمان پیامدهای اقتصادی بسیار خطرناک‌تر از بحران فعلی آشکار خواهد شد، زیرا این ویروس نظام اقتصادی جدیدی را بسیار زود هنگام به جهان تحمیل خواهد کرد بدون اینکه هیچ کشوری آماده ورود به آن باشد.

داده­‌های سال­های گذشته حاکی از آن است که در حال حاضر بازگشت فعالیت­‌های اقتصادی چون  فروشگاه‌­های خرده‌پا، رستوران­‌ها، کافه‌­ها و فعالیت‌­های هنری که برای بقا مبارزه می‌­کردند، به روال عادی بسیار سخت شده است.

بیشتر کشورها از افزایش کسری بودجه و افزایش هزینه‌­های حمایت اجتماعی و یارانه بیکاران و سالمندان، آن هم زمانی که نیاز به افزایش چند برابری این حمایت‌­هاست، رنج می‌­برند.

نمی­‌توان همه لرزه‌­ها و تکانه‌­هایی که ممکن است به اقتصاد جهان وارد شود، برشمرد آن هم درست زمانی که شیوع ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست.

تحلیلگران اتفاق نظر دارند که پیامدهای اقتصادی ناشی از تراژدی کرونا بسیار خطرناک‌تر از بحران تبدیل آن به یک اپیدمی جهانی است اما با این وجود ایجاد ابزاری برای نجات اقتصاد جهان دور از ذهن است.

حتی کشورهایی مانند بریتانیا که شیوع ویروس کرونا خیلی گسترده نیست، حرکت خیابان­‌ها کند شده و فعالیت اماکن عمومی کاهش یافته است.

پیش‌بینی می­‌شود که بحران کرونا نابودی الگوهای اقتصادی را که برای زنده ماندن و تحمیل یک واقعیت جدید تلاش کرده­‌اند تسریع کرده و آن را به یک سیستم اقتصادی جدید تبدیل خواهد کرد که در آن بسیاری از فعالیت‌­های پیشین با سرعت چشمگیری منقرض می‌­شوند و چالش‌­های سختی را بر کشورها تحمیل می‌کند تا در مدت کوتاهی با آن‌ها کنار بیایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز