خبرگزاری کار ایران

وزیر دارایی روسیه:

کرونا از کاهش قیمت نفت برای اقتصاد خطرناک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۸۶

وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد این کشور بسیار زیان‌بارتر از کاهش قیمت نفت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «آنتون سیلوانوف»، وزیر دارایی روسیه امروز -شنبه- در شورای فدراسیون این کشور تاکید کرد که شیوع ویروس «کرونا» بسیار خطرناک‌تر از کاهش قیمت نفت برای اقتصاد روسیه است، زیرا بخش‌های مختلفی چون حمل‌و‌نقل، گردشگری و تجارت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به تبع، بر پویایی چرخ رشد اقتصادی تاثیر منفی می‌گذارد.

سیلوانوف توضیحی درباره اقدامات دولت روسیه برای مبارزه با این پیامدهای منفی ارائه نداد و تاکید کرد که بودجه کشور روسیه در صورت ادامه کاهش قیمت نفت ایمن خواهد بود. 

وی عنوان کرد که اقتصاد روسیه به طور کل با چالش‌های جدید سازگار است و پیامدهای مذکور در وهله نخست بر شرکت‌های نفتی تاثیر می‌گذارد که در سال‌های اخیر  منابع کافی برای مقابله با بحران انباشت کرده‌اند.

سیلوانوف با اظهار مخالفت نسبت به هشدارهای اخیر درباره رکود اقتصاد روسیه در صورت توقف قیمت نفت به ۳۵ دلار در هر بشکه گفت: «ما ارزیابی‌های مختلفی از این موضوع داریم. »

وی گفت که میانگین تورم روسیه در سال ۲۰۲۰ در سطح حدود چهار درصد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز