خبرگزاری کار ایران

واکنش وزارت خارجه چین به گمانه‌زنی‌ها درباره دخالت ارتش آمریکا در انتشار ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۴۱۵

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به نقش ادعایی ارتش آمریکا در انتشار ویروس کووید-۱۹ تأکید کرد که منبع شیوع کرونا باید توسط دانشمندان تعیین شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، « گین شوان»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز -جمعه- در واکنش به پیام توئیتری «چاو لی جیان»، دیگر سخنگوی وزارت خارجه این کشور مبنی بر احتمال دخالت ارتش آمریکا برای ورود ویروس کرونا به چین گفت: « منبع شیوع کرونا باید توسط دانشمندان تعیین شود».

گین شوان با خودداری از پاسخ مستقیم به این پرسش گفت که جامعه بین‌الملل دیدگاه‌های مختلفی درباره منبع انتشار ویروس دارد.

وی در ادامه افزود که موضوع منبع این اپیدمی به حوزه علم مربوط می‌شود.

این در حالی است که چاو لی جیان در پیامی توئیتری نوشته بود: «چه زمانی ویروس کرونا در آمریکا ظهور پیدا کرد؟ تعداد مبتلایان چند نفر است؟نام بیمارستان‌ها چیست؟ شاید ارتش آمریکا این ویروس را وارد ووهان کرد... شفاف سخن بگویید. آمریکا باید ما توضیح دهد».

این گمانه زنی غوغای فراوانی در رسانه‌ها به پا کرد و در پاسخ به اظهارات «رابرت ردفلد»، مدیر مراکز کنترل بیماری‌ها و پیشگیری از آن‌ها در آمریکا مبنی بر اینکه بسیاری از قربانیان آنفولانزا به خاطر کرونا جان باخته بودند، مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز