خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی:

به مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۹۱۷

مقام مسئول در ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تأکید کرد که داعش شکست خورده اما به پایان نرسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «میلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی از ادامه فعالیت‌‌ها علیه گروهک تروریستی داعش خبر داد.

وی گفت: «داعش شکست خورده اما به پایان نرسیده است، زیرا فهمیدیم که این گروه می‌تواند فعالیت‌های جنایتکارانه و خصمانه خود را انجام داده و تامین مالی شود.» 

کاگینز در ادامه افزود: «عناصر داعش، افرادی را در نزدیکی شهر دیاله عراق ربوده‌اند. همزمان در سوریه نیز به برخی چوپانان در منطقه دیرالزور حمله کرده و حدود هزار گوسفند را به سرقت برده‌اند. گاهی نیز با حضور در برخی مناطق در مرز بین دو کشور مالیات‌های غیرقانونی را تحمیل می کنند.»

وی همچنین گفت: «داعشی‌ها به دور از مراکز شهری در مناطق کوهستانی عراق و در دره‌های و بیابان‌های سوریه پنهان می‌شوند، اما برای رفع نیازهای اصلی خود گاهی به شهرها و روستاها نزدیک می‌شوند و از مردم سرقت می‌کنند.»

سخنگوی ائتلاف بین المللی در ادامه تاکید کرد: «عناصر داعش همواره تلاش می‌کنند مانند گذشته مجددا بر این اراضی تسلط یابند اما هرگز نخواهند توانست چنین کنند.»

وی توضیح داد که داعش در حال حاضر از جذب افراد بیشتر برای استفاده از آن‌ها در بازپس گیری مناطق عراق ناتوان است و تحت فشار نیروهای دموکرات سوریه و نیروهای امنیتی عراق قرار دارد.

کاگینز گفت: «نیروهای دموکرات سوریه سه هفته گذشته بسیاری از عناصر داعش را کشته و حدود ۵۰ نفر از عناصر آن را دستگیر و خسارت‌های هنگفتی به آن‌ها وارد کردند. همزمان نیروهای عراق نیز در مناطق کوهستانی عملیات تعقیب عناصر داعش را که از هر دو طرف سوریه و عراق محاصره شده بودند، انجام دادند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز