خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

ترکیه بهای سنگینی برای آتش‌بس در ادلب پرداخت/ به پوتین پیشنهاد همکاری مشترک در میدان‌های نفتی شرق سوریه را دادم

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۳۷

رئیس‌جمهوری ترکیه پس از بازگشت از بروکسل نشستی خبری برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز -‌سه‌شنبه- از اقدام‌های کشورش برای مبارزه با ویروس «کرونا» دفاع کرد. 

وی گفت: «این حقیقت که این اپیدمی تاکنون ۱۱۴ کشور را تحت تاثیر قرار داده و هنوز موردی از ابتلا به آن در ترکیه مشاهده نشده است دال بر کارآمد بودن اقدام‌های دولت است.»

اردوغان در ادامه افزود: «ترکیه بهای سنگینی برای آتش‌بس و حراست از غیرنظامیان در ادلب پرداخت کرده است و اکنون اتحادیه اروپا باید به وظایف خود عمل کند.»

وی همچنین از اقدام‌های دولت یونان علیه پناهجویان در مرزهای این کشور انتقاد کرده و آن را «جنایتکارانه» خواند. 

اردوغان در ادامه عنوان کرد که به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهاد مدیریت مشترک میدان‌های نفتی در شرق سوریه را داده است. وی افزود که پوتین از این پیشنهاد استقبال کرده است. رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه عنوان کرد که ممکن است پیشنهاد مشابهی را به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز بدهد. 

وی گفت: «دیرالزور از دیگر مناطقی است که حاوی نفت است. در این منطقه، تروریست‌ها از منابع نفتی سؤاستفاده می‌کردند. آمریکا پایگاه خود را در این منطقه دارد. به پوتین پیشنهاد همکاری در این زمینه را دادم و گفتم که چنانچه شما از منظر مالی این قضیه را تامین کنید می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم.»

اردوغان گفت: «اگر بتوان چنین قدمی را برداشت، ممکن است پیشنهاد مشابهی به ترامپ هم بدهم.»

مسکو هنوز واکنشی به این اظهارات اردوغان نشان نداده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز