خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ۶ ماده‌ای حیدر العبادی برای عبور از بحران تشکیل دولت در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۳۳۳

رئیس ائتلاف نصر عراق پیشنهادی شش ماده‌ای برای عبور از بحران تشکیل دولت را ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف نصر عراق امروز -چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای طرح ابتکاری متشکل از شش بند را برای عبور این کشور از بحران تشکیل دولت ارائه داد:

۱- رئیس‌جمهور، شخصیتی مستقل، شایسته و توانمند را ظرف مدت ۱۵ روز برای تصدی نخست‌وزیری مکلف کند.

۲- تشکیل دولتی کوچک برای اداره مرحله انتقالی که دوره آن بیش از یک سال از آغاز مسئولیت طول نکشد.

۳- ماموریت اصلی دولت در این دوره برگزاری انتخابات زودهنگام و سالم با مشارکت هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) نهایت تا پایان سال ۲۰۲۰ باشد و سلاح فقط به اختیار دولت محدود شده و عاملان جنایت علیه تظاهر‌کنندگان و نیروهای امنیتی محاکمه شوند. 

۴- الزام نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولتی دور از سهمیه‌های حزبی و رعایت اصل تنوع نمایندگی ملی.

۵- مشارکت دادن همه مشاغل و فعالان در دولت و تعیین مشاوری برای نخست‌وزیر در امور خواسته‌های مردم به منظور مشارکت دادن آنان در اداره مرحله انتقالی.

۶- تشکیل کمیته‌هایی ویژه سه‌جانبه از دولت، یونامی و تظاهرکنندگان برای نظارت بر اموری چون اجرای انتخابات، کمیته‌‌های ویژه تحقیقی درباره عاملان کشتار تظاهرکنندگان و گسترش امنیت در عراق.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز