خبرگزاری کار ایران

درخواست پاکستان از بریتانیا برای بازگرداندن نواز شریف به اسلام‌آباد

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۱۴۵

مقاما‌های پاکستان از بریتانیا خواستند که نخست‌وزیر پیشین این کشور که محکوم به حبس است را به اسلام‌آباد باز گرداند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، مقام‌های پاکستان روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کردند که از بریتانیا خواسته‌اند تا «نواز شریف»، نخست‌وزیر پیشین این کشور را به اسلام‌آباد بازگردانند.

شریف که سه دوره نخست‌وزیر پاکستان بوده از سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد به هفت سال حبس محکوم شده و دادگاه لاهور به وی به قید ضمانت اجازه داد که برای درمان به بریتانیا سفر کند. 

وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام آباد نمی‌تواند خواستار تحویل شریف شود زیرا معاهده تبادل مجرمان با بریتانیا ندارد. 

«فردوس عشیق عوان»، مشاور «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان  گفت: «نامه‌ای از طریق وزارت خارجه درباره بازگشت نواز شریف ارسال شده است... این نامه به مثابه یک اقدام قانونی برای بازگرداندن وی به کشور به شمار می‌رود.»

بر اساس قوانین پاکستان از شریف خواسته شده که گزارش‌های پزشکی خود را به کمیته دادگاه ارسال کند و این کمیته پس از بازبینی گزارش‌ها درباره امکان و یا عدم امکان تمدید حضور شریف در لندن نظر می‌دهد.

پزشک نواز شریف سال گذشته اعلام کرد که وی دچار سکته قلبی خفیفی شده که جان وی را داخل زندان تهدید کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز